Buddhistiska templet i Fredrika
Nu är jag, min man och vår dotter påväg till det buddhistiska templet i Fredrika, det ska bli spännande 🙂
Jag tänkte mest starta en tråd där jag kan lägga upp lite bilder sen för dom som är intresserade.
l'm back
Spännande och bra initiativ till tråd! :)
"Be kind whenever possible. It is always possible" H.H Dalai Lama
Spännande! Ser fram emot att se bilder. 🙂
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Det verkar som om Phramaha Boonthin har övergett planerna på ett stortempel i Fredika och nöjer sig ed vad som är. Nu har han ju öppnat ett stortempel i en gammal militärkasern i Boden, man räknar enligt pressen med 50 000 besökare m året. Det finns knappast underlag för två stortempel i norra Sverige.
#3 Det finns ju många från Thailand här och under en del av året (bärsäsongen) är det ju jättemånga thailändare här så det kan finnas behov.
Där i Fredrika så håller dom då fortfarande på att samla in pengar för tempelbygget så det är ju inte helt övergivet om man ska säga så.
l'm back
Behov är en sak men ekonomiskt underlag är en annan sak. Bärplockarna är här för att tjäna pengar till sin fattiga familj i Issan, de bidrar nog inte med så mycket. För dem räcker den etablering som nu finns i en vanlig villa mycket väl.
#5 Vi skänkte då pengar till bygget, min man vill gärna ha ett tempel i närheten och även om avstånd är annorlunda här i Norrland så är Boden inte på något sätt nära. Det var ju ändå en hel dag vi var borta för att fara till Templet i Fredrika.
(även om en villa funkar men vissa saker verkade dom vänta med tills ett tempel står där)
l'm back
Var bor du, tlover? Fina bilder.