Buddhism iFokus

Buddhism

Etikettdiskussion
Läst 1560 ggr
tlover
1

Buddhistiska templet i Fredrika

Nu är jag, min man och vår dotter påväg till det buddhistiska templet i Fredrika, det ska bli spännande 🙂

Jag tänkte mest starta en tråd där jag kan lägga upp lite bilder sen för dom som är intresserade.

l'm back

Fredrik1
0

Spännande och bra initiativ till tråd! :)

"Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Loris M
0

Spännande! Ser fram emot att se bilder. 🙂

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Lung Lennart
0

Det verkar som om  Phramaha Boonthin har övergett planerna på ett stortempel i Fredika och nöjer sig ed vad som är. Nu har han ju öppnat ett stortempel i en gammal militärkasern i Boden, man räknar enligt pressen med 50 000 besökare m året. Det finns knappast underlag för två stortempel i norra Sverige.

tlover
0

#3 Det finns ju många från Thailand här och under en del av året (bärsäsongen) är det ju jättemånga thailändare här så det kan finnas behov.

Där i Fredrika så håller dom då fortfarande på att samla in pengar för tempelbygget så det är ju inte helt övergivet om man ska säga så.

l'm back

Lung Lennart
0

Behov är en sak men ekonomiskt underlag är en annan sak. Bärplockarna är här för att tjäna pengar till sin fattiga familj i Issan, de bidrar nog inte med så mycket.  För dem räcker den etablering som nu finns i en vanlig villa mycket väl.

tlover
0

#5 Vi skänkte då pengar till bygget, min man vill gärna ha ett tempel i närheten och även om avstånd är annorlunda här i Norrland så är Boden inte på något sätt nära. Det var ju ändå en hel dag vi var borta för att fara till Templet i Fredrika.

(även om en villa funkar men vissa saker verkade dom vänta med tills ett tempel står där)

l'm back

tlover
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

….

edit: glömde att säga att det är min man som är fotografen men jag får använda bilderna

l'm back

tlover
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utsikten är ju det speciella, tyvärr ger inte bilden den rättvis. Min man är fotografen man jag får använda bilden

l'm back

Emmyjane
0

Var bor du, tlover? Fina bilder.