Annons:
Etikettdiskussion
Läst 1460 ggr
dennes
2015-11-07 09:58

lär dig TIBETANSKA - 2016!

VI KÖR EN GÅNG TILL! Studiecirkel våren 2016!

Med hopp om att vi kommer kunna bjuda in SÖNAM DICKEY, lärare på RYI och KIBI, en UTMÄRKT pedagog, till Sverige sommaren 2016!

Jag erbjuder en nybörjar-studiecirkel, varannan lördag mellan 11-13:15, mitt i Stockholm (Bryggargatan) till självkostnadspris!  

Vi har tillgång till lokal vid Studiefrämjandet.

Vi har varit en grupp som pluggat Classical - men nu ska vi ge oss in på COLLOQIAL (talad) Tibetanska, denna gång med start runt slutet av januari.

Om vi är mellan 5-10 personer går det på en dryg 100-ing per person för hela terminen.

Vi kommer att arbeta med en bok som utarbetats på Rangjung Yeshe Institute, Nepal, och som är VÄLDIGT pedagogisk.

Det krävs dock av dig att du pluggar hårt och intensivt mellan kurstillfällena!

Första två ggr:na kör vi hårdträning på bara alfabetet.

Vi kommer kunna få stöd via Skype av Sönam själv i lokalen om vi behöver, alternativt kan vi bjuda in lämplig tibetansk-talande person vid behov.

NOTERA - detta är en ”NON-CONFESSIONAL” grupp, alltså struntar vi i vilken skola av tibetansk buddhism man ”tillhör”!

 - och JAG är Denise Vestin, som pluggat några sommarterminer på RYI, Nepal, samt fortsatt har skype-lektioner med Sönam-la varje lördag. 

Maila mig omgående dv@denizen.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: