Annons:
Etikettfunderingar
Läst 749 ggr
[Hukanson]
4/18/17, 10:13 AM

Happy Science Organization

Buddhism är inte bara en fast religiös form för dagliga övningar och strävanden … den är en vetenskap av sanning och rätt tänkande också…en mindfullness som kan komma till oss som en kallelse från andevärlden och uppmana oss att starta en mission…som var vad som hände Master Ryuho Okawa från Japan når han studerade ekonomi i New York på åttiotalet. Han blev kallad av Buddhan att ta emot sanning och dela med sig av den till alla som vill lyssna. Kanske finns det någon även på denna sajt som kan göra det.

Missionens websida  https://ryuho-okawa.com/

Annons:
Fredrik1
4/18/17, 11:52 AM
#1

#0. Tack för ditt inlägg. Jag har för mig att du för något år sedan diskuterat samma religiösa grupp på sidan? Menar du Amithaba Buddhas Pure land Dewachen/Sukavati (Rena landet buddhism) så kallas skolan Pure land buddhism. Det verkar inte denna skola tillhöra. Jag vet det det är välment från din sidan. Men kopplingen mellan Ryuho Okawa och buddhism ter sig oklar. Enda kopplingen är att han är född i ett buddhistiskt land. Hans religion kallas sekt av vissa i Japan. Se : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ryuho_Okawa Denna sida är avsedd för buddhism i första hand. Jag har lagt upp en flik för tvärreligiösa funderingar och frågor på sidan där detta inlägg passar bättre.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

[Hukanson]
4/18/17, 12:45 PM
#2

Tack för att sajtvärden tillåter att religiösa funderingar och frågor får ventileras.

Det är alltid svårt att ta till sig och relatera till nya saker som utmanar det etablerade och invanda. Det tar tid att smälta. Det är positivt att lämna plats för att göra det möjligt för dem som vill.

Den som är intresserad att lära sig mer om denna förnyelse av pureland-buddhism som lag och vetenskap har inga svårigheter att finna information på webben genom googlesökning. Hemsidan är given i #0

Jag rekommenderar att söka youtube videos av och med denna Master Ryuho Okawa … det finns många och en del är hela böcker i animerad gestaltning…mycket välgjorda och sevärda.

Det finns också 500 böcker att köpa…även begagnade på webben.

Den nya världen är här och vi går längre in i sanningen om det mysterium vi alla är en del av.

Fredrik1
4/18/17, 2:11 PM
#3

#2. Jag har bytt namn på artikeln till Happy Science Organization som är mer korrekt.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

[Hukanson]
4/18/17, 3:24 PM
#4

Happy-Science Non-Profit Organization heter de.

Fredrik1
4/18/17, 4:55 PM
#5

#2. Absolut. Samtidigt viktigt att understryka att denna organisationen inte kan kallas buddhistisk. De använder begrepp som Gud i betydelsen av en självständig skapare, vilket inte finns inom buddhismen. Där ser man personen själv som med sina goda och dåliga handlingar skapar tillvaron. Ingen utomstående skapare finns inom buddhismen. De närmsta man kan komma är inom Pure land buddhism där man reciterar Amithaba Buddha's namn för att denna Buddha ska föra utövarna till det Rena landet, Dewachen, efter döden.

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Upp till toppen
Annons: