Annons:
Etikettdiskussion
Läst 609 ggr
Fredrik1
9/7/17, 11:19 AM

Dagens fråga:Vad fick dig intresserad av buddhism?

Vad gjorde att just du blev intresserad av buddhism? Välkomna att diskutera fritt i god ton! 

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Annons:
[NeferNefer]
9/7/17, 6:57 PM
#1

I mitt fall var det ett sökande efter godhet och mening. Jag är fortfarande intresserad och har läst en del, men inte riktigt fastnat för någon speciell inriktning.

Fredrik1
9/7/17, 7:11 PM
#2

#1. Alla riktningar är lika bra. Det bästa är nog att ge det tid och så småningom brukar man hitta en riktning som man fastnar för. Du ju alltid pröva olika . Lycka till i ditt sökande!

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

[NeferNefer]
9/7/17, 7:14 PM
#3

Tack 🌺

Fredrik1
9/11/17, 8:48 AM
#4

Puff för tråden😊

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Monchalo
9/28/17, 2:53 AM
#5

Faktiskt så va är de något så udda som en svamptrip. Var 8 år sen nu.

Fredrik1
9/28/17, 2:57 PM
#6

#5. Men för dig ledde det ju fram till något bra; att du kom i kontakt med Buddhismen. Har du under den tiden bekantat dig med olika buddhist-traditioner eller följt samma?

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Annons:
Monchalo
9/29/17, 5:57 AM
#7

Ja, något gott kom ur den tillfälliga färgrika förvirringen 😂😂 Beskriver lite tunt hur jag vandrat in och ut ur buddhismens värme senaste 8 åren i den andra dagens fråga tråden och är de något du undrar över är du välkommen att fråga. Jag känner bara att jag inte vill ta över dom här trådarna och beskriva allt mörker jag spridit omkring mig om de inte finns frågor att besvara dvs. Jag är väldigt obunden till traditionerna. Fick mitt munknamn från en munk inom Theravada traditionen där jag blev döpt till Monchalo vilket även är mitt namn här på forumet 😊 Men sen läser jag böcker både från tibetanska, Theravada, zen traditionerna. Tittar på videos från internet med ett par yogis och sen tänker jag själv 🙏🏻 Brukar dock alltid fira Vesak med närmsta buddhistiska sällskap (Theravada) som är 15 mil från där jag bor.

Upp till toppen
Annons: