Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (60) Senaste inläggen frågor-svar buddhism-kalender podden buddhism-högtider introduktion meditationer vardags-buddhism mat döden återfödelse buddhismlärare daglig-dharma dharma-texter diskussion teman evenemang retreat kurser onlinekurser dokumentärfilm tips köptips diskussion engagerad-buddhism frågor speciella-händelser theravada theravada-forest-tradition korean-buddhism vipassana vipassana-gruppen tibetansk-buddhism vajrayana bön-buddhism bon-buddhism jonang aro-g-tér-buddhism buddhist-lärare tibetansk-medicin pureland-buddhism kinesisk-buddhism soka-gakkai jodo-buddhism shin-buddhism tendai-buddhism won-buddhism shingon-buddhism shambhala-buddhism zen zen-kuanyin-mandala-school hua-yen-buddhism shaolin-chan allmän-diskussion triratna sekulär-buddhism pemako-buddhism funderingar humor
diskussion

Vill du hjälpa till?😊

2018-02-21 18:50 #0 av: Fredrik1

För att få denna sida om buddhism mer levande och sprudlande behöver jag er hjälp!💪😊

-Kanske du gått på någon kurs eller retreat och vill dela med dig av dina erfarenheter?

-Kanske du har någon fråga eller något du vill diskutera?
Alla är lika välkomna att diskutera oavsett om du är ny till buddhism eller erfaren meditatör.

-Du kanske vill förändra något på sidan ?

- Du kanske vill hjälpa till med sidan?

Skriv gärna och diskutera.
Sidan är till för er alla😊

"Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Anmäl
2018-02-23 15:22 #1 av: Fredrik1

Medlems aktiviteten på sidan är låg.
Har ni förslag på hur detta kan ändras😊

Anmäl
2018-02-25 02:18 #2 av: Fredrik1

Puff

Anmäl
2018-02-25 14:20 #3 av: Andreas_

Ett problem är kanske att "adminaktiviteten" är för hög? Du kanske skulle prova med att skriva bara typ ett par inlägg i veckan ett tag? På svenska med tydliga frågeställningar att ta ställning till? Så känner kanske andra ett större behov av att bidra de med? Jag är ingen stor datoranvändare men jag skulle kunna försöka skriva/svara några inlägg för att få igång sajten. Du gör ju ett jättejobb, så det vore väl fint om det kunde bära frukt i lite allmän aktivitet här också! Ler

Anmäl
2018-02-25 15:51 #4 av: Fredrik1

#3. Tack Andreas_ för bra förslag!
Välkommen som ny medlem också.

Du får gärna, när andan faller på, svara lite på sidan om du känner för det😊

Jag prövade 2016 att dra ner aktiviteten på sidan. Vi tappade då en del medlemmar, varför jag ökade inläggen igen.

Men kanske dags att pröva med lite färre inlägg igen. 😊

Att skriva egna svenska artiklar tar en hel del tid i anspråk.
Så det kommer ta längre tid då den mesta information finns på engelska.

Om någon av er är bekant med någon Dharma lärare eller dyligt, får ni gärna ställa ha lite frågor/svar till hen som vi kan publicera på sidan.

Vore roligt men en nystart på sidan med fler aktiva😊🖒

Anmäl
2018-02-27 09:29 #5 av: Fredrik1

Fler förslag?😊

Anmäl
2018-03-20 10:27 #6 av: Fredrik1

Puff😊

Anmäl